SVETOVNI DAN HRANE

1. oktobra je bila v okviru Združenih narodov  ustanovljena svetovna organizacija za hrano in kmetijstvo FAO ( Food and Agriculture Organization). Zato na ta dan praznujemo SVETOVNI DAN HRANE.

Letošnja tema svetovnega dneva hrane je Pravica do hrane za boljše življenje in boljšo prihodnost. Nihče ne sme biti pozabljen.

Kaj lahko storimo sami?

Pred jedjo si vedno umijemo roke. Na začetku pri malici in kosilu vzemimo manj hrane in, če bomo potem še lačni, gremo po dodatek. Imejmo primeren in spoštljiv odnos do hrane ter ravnajmo varčno z njo, saj bomo na ta način ustvarili manj odpadne hrane.

2. DAN – SPREJEM V ŠOLI IN OBISK ŽUPANA HAVIŘOVA

Naslednji dan, v ponedeljek, 14.10., se je resnično začela naša dogodivščina. Z učenci gostitelji smo se zjutraj skupaj odpravili v njihovo osnovno šolo,
ki se imenuje OŠ Mládežka. Na šoli so nam pripravili sprejem in tam smo se tudi predstavili. Nato so nas njihovi učenci odpeljali na ogled šole.
Njihova šola mi je bila zelo všeč, saj je zelo prostorna in barvita. Učilnice so zelo velike in sodobno opremljene, za razliko od naše šole imajo kar dve računalniški učilnici.

Po ogledu šole smo se njihovim učencem pridružili pri učnih urah. Tako smo bili pri angleščini, nemščini in računalništvu. Pouk je povsod potekal podobno kot pri nas, le njihovi odmori so daljši.
Po končanem pouku smo imeli v šoli tudi kosilo, ki se nam je zdelo malo nenavadno, saj smo jedli buhtle prelite z vaniljevo kremo, pri nas bi bila to sladica, při njih pa to jedo za glavno jed. Bili smo navdušeni, saj je bil obrok zelo okusen.
Potem smo se skupaj z učenci gostitelji in učiteljicami odpravili peš proti centru města, saj smo bili povabljeni na obisk k županu mesta. Da smo si pot malo olajšali, smo se del poti peljali z njihovim mestnim avtobusom, tudi to je bila za nas posebna dogodivščina.

Na uradu župana so nas zelo lepo sprejeli, pripravili so nam pogostitev, nam razkazali prostore mestne hiše,
županovu rad in posnela nas je celo njihova lokalna televizija. Ko, smo se odpravili naprej, je
bilo že pozno popoldne in skupaj z njihovimi učenci smo odšli nazaj domov k družinam, ki nas gostijo. Jaz sem
proti večeru odšel še s Kubo, učencem , pri katerem bivam, na trening juda. Njihovi
treningi so zelo podobni našim, lem alo daljši so.
Skratka preživeli smo zanimiv dan in se v pričakovanju novega odpravili spat.

Gal Frangež

1. DAN – POTOVANJE OD MARIBORA DO HAVIŘOVA

V nedeljo, 13. 10. 2024, smo s flixbusom ob 11. uri zapustli Maribor. Naša pot se je tako začela na glavni avtobusni  postaji v Mariboru,
kjer smo se poslovili od staršev oddali prtljago in se odpravili novim dogodivščinam na poti. Zelo nas je presenetilo, da so nam pred oddajo prtljage,
le-to stehtali in kdor je presegal teže 20 kg je moral doplačati. To se mi je zdelo zelo nenavadno, saj konec koncev potujemo z avtobusom in ne z letalom.

Pot nas je nato vodila do Dunaja, kjer smo imeli uro in pol postanka, saj smo morali zamenjati avtobus.
Med postankom nas je obiskala Lanina teta, ki nas je pogostila s svežim jabolčnim zavitkom, čajem in kavo.

Nato smo pot nadaljevali proti Ostravi, potovanje je potekalo mirno, brez zapletov, in kljub dolgi vožnji je le-ta zelo hitro minila.
Okoli osmih smo tako prisplei na naš cilj – v Ostravo, kjer so nas pričakali naši gostitelji in z njihovimi družinami smo odšli k njim domov.
Tako se je začelo naše šestdnevno gostovanje na Češkem v Haviřovu.